Maňase splněné sny na Labi ve znamení LKBaits!

Jako každý rok, i letos jsem chtěl strávit několik dní na mém oblíbeném místě na Labi nad Kolínem. Na toto místo jezdím rád, i když dosud se mi na něm moc nedařilo a nejlepší výsledek byly 3 ryby nad 70cm za 3 dny v minulém roce. Ale jezdím tam hlavně kvůli pobytu v zeleni a odpočinku… prostě kempink s nahozenými pruty…

Termín jsem stanovil, vzhledem k jiným akcím, již v lednu a začátek byl úterý 15.května navečer do soboty 19.5.2018.

V loňském roce jsem trávil čekání na ryby sám, ale letos jsem se rozhodl, že pojedeme společně se synem Vojtou. Je mu už 10 let a díky několika tréninkům na soukromých vodách, již má zkušenosti se zdoláváním i větších ryb, ve které jsem doufal..

Předpověď počasí vypadala slibně, tedy po teplých dnech bylo hlášeno konečně ochlazení a vytrvalý déšť,výborně… to se nakonec potvrdilo a většinu času na nás padaly pravidelně kapky deště. Ale přinesly to, v co jsem doufal, tedy zvýšenou aktivitu před blížícím se třením.

Krmení i nástrahy byly jasné, už v zimě jsem si v hlavě ujasnil, že letos bude ve znamení koulí od Lukáše Krásy. Základem krmení byl tedy Spice Shrimp, kterého jsem si vezl asi 15 kg, k tomu naboostrované pelety a za nástrahy jak samotný Spice Shrimp, tak hlavně švestka, která se mi osvědčila již v minulém roce.

Po podvečerním nahození, zakrmení 2kg boiliesu do prostoru před všechny 4 pruty, a pozdním grilu, jsme mohli, již za kapek deště, začít doufat v první záběr.

Ten přišel dříve než jsme čekali, a již v půl jedenácté se rozjel spodní prut se švestkou a přinesl krásně zbarveného 7kg lysce! To nás naplnilo optimizmem a hned jsme opět plošně dokrmili. Což se ukázalo jako správné rozhodnutí a v 8:30 ráno jsme měli na kontě již 4 ryby!! Všechny přišly na spodní prut a první 3 dokonce na kuličku, kterou jsme nahazovali předešlý den večer.. největší měla 8.5 kg,  nejmenší 6 kg. Naprosto skvělé, vloni jsem chytil za 3 dni tři ryby, nyní za 15 hodin už 4 krásné kapry.

Odpoledne přišel další lysec, a po večeři ve 20:30 jsme dokonce přivítali na břehu 2 kapry najednou… opět jsme hodně dokrmili, ale do půlnoci se už nedělo nic, tedy kromě pravidelného deště..

Co nám nebylo dopřáno večer, to nám ale vynahradilo čtvrteční ráno..po nahození přišel skoro hned  na 2 koule Spice Shrimpu 7,5 kg lysec. Po vrácení ryby a prutu se 2 koulemi zpět do vody, se prut po 10 minutách opět rozjel a po dlouhém souboji, kdy se ryba držela dlouho u dna, jsem podebral svůj dosavadní rekord ze svazové vody! Nádherný šupináč 93cm a 14,40 kg zdravé váhy mně naplnil radostí a zadostiučiněním za poslední čas strávený na břehu Labe, kdy jsem počítal jen kačeny a čekal…

A aby se mi tento den ještě lépe pamatoval, odměnilo mně Labe po 20 minutách po opětovném náhozu s 24mm Spice Shrimpem, ještě šupináčem 9,90 kg… prostě paráda..

za deště ještě dokrmit a rychle zpátky do bivaku, kde už mezitím fotograf Vojta usnul.. v půl sedmé nás probudila další jízda- kapr přes 7 kg, v pořadí už jedenáctý… po pozdní snídani se v půl jedenácté rozjel prut Vojtovi a po souboji, kdy jsem chvíli myslel, že máme cejna, se ukázal zvláštní kapr. Vypadal, že v mládí utrpěl nějaké zranění, a měl zlomenou nějakou kost v zadní části těla. Možná díky tomu nerostl do délky, ale při délce 74 cm měl neuvěřitelných 11 kg váhy..krásná jikrnačka a ryba č.12.

Večer jsme ještě zdolali dlouhé torpédo, 78 cm a 7,8kg váhy. Paradox, když si vzpomenu na ranních 74cm a 11 kg. Bodovala 1 koule 24mm Spice Shrimpu.

Byl tedy čtvrtek večer, většinou pršelo, ale měli jsme na kontě 13 kaprů, včetně mého rekordu a kromě jednoho měli všichni přes 7 kg!

Páteční ráno bylo neproduktivní, ale po krásném lysci- sluníčku, který měl sice jen 60cm a 5kg váhy, v půl jedenácté přišel „poledňák“ s pořadovým číslem 15, a odpoledne po čtvrté dlouhé bojovné torpédo 80cm. Večer se na nás konečně usmálo sluníčko a toto oteplení pomalu signalizovalo konec úžasných zážitků hodin a dnů minulých..

Páteční večer již nic nepřišlo,a také sobotní ráno jsme se již pořádně vyspali a mohli pomalu začít balit.. škoda, že vše má svůj konec a úžasné zážitky končí..

Ale, aby nám to nebylo líto, a bylo opravdu na co vzpomínat, tak jsme ještě v 9:00 a v 11:30 mohli nafotit poslední 2 kapry naší výpravy o váze 8,40kg a 10 kg!! neuvěřitelný konec neuvěřitelných dnů.

Co říci závěrem kromě toho, že vše bylo super? Nevím, výše uvedené řádky potvrzují, jaké jsme měli štěstí, prostě ve správný čas na správném místě, to je fakt.

Ale abychom se také pochválili, neztratili jsme ani jednu rybu- všechny záběry jsme proměnili a ani jedna ryba nám při zdolávání nespadla. Ani jednou nepovolil žádný uzel, háček, vlasce vydržely.

Pravidelně jsme měnili návazce, které nevykazovaly již 100% ostří háčku- po celou dobu jsme používali kombinovaný návazec z 0,38mm fluorocarbonu a pletenky, háčky velikosti 6.

Také, nechytili jsme ani jednoho cejna, tlouště ani jesena, se kterými se  pravidelně potýkám na podzim..

Prostě úžasné, 18 různě stavěných šupináčů a lysců, kromě 4ks všichni přes 7 kg a z toho 4ks dokonce přes 10kg, včetně mého nového svazového rekordu 14,40 kg.Nadpoloviční většina ryb zabrala na švestku, zbytek na Spice Shrimp, kterým jsme krmili.

Svatý Petře, děkuji Ti, že jsi nám dal takový zážitek, Lukáši Krásovi děkuji za jeho kvalitní nástrahy (celkem padlo do vody 12 kg Spice Shrimpu, 5 kg pelet a 4 kg Hulína v příchuti Kril/Oliheň).

A nakonec chci poděkovat hlavně mému synovi Vojtovi, který se mnou vstával brzy ráno, když bylo potřeba a byl u každé ryby, aby mohl zvěčnit naše úlovky, a také za jeho catering servis u grilu. Vojto, díky!

Na tuto výpravu budeme dlouho vzpomínat a budu si přát, abychom měli v budoucnu opět šanci zamávat na zpáteční cestu do vody tolika krásným rybám.

A toto přeji všem rybářům, pro které je fotka s pěknou rybou tím nejlepším kořením života!